Even voorstellen

8 mei 2019

Wie zijn de leraren van Het Nautilus? Ze stellen zich voor.

Het Nautilus heeft zeven leraren. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen wordt gekeken hoeveel leraren na de zomervakantie van start gaan. Bij groei van de school worden stap voor stap de andere leraren ingezet.  Ze stellen zich voor.

 

Hanneke Monsma

Ik ben Hanneke Monsma, 40 jaar, getrouwd en moeder van Esther. Sinds 2001 werk ik als leerkracht. Na 18 jaar verveelt het onderwijs me nog lang niet! Ik heb hart voor kinderen en vind het een uitdaging om kinderen verder te helpen in hun ontwikkeling. Ik wil kinderen nieuwsgierig houden en hun interesse wekken. Leren boeit onder andere wanneer leren betekenisvol is. Dus gaan we met de kinderen op pad en werken we aan opdrachten in verschillende concrete situaties. Het is daarbij belangrijk dat kinderen gezien worden. Dat ze hun talenten kunnen ontwikkelen en mogen leren op de manier die bij hen past. Daarom sluit ik aan bij de interesses en leerstijlen van kinderen en mogen ze leren op hun eigen niveau. Een boeiend proces, omdat we met en van elkaar leren. Ik heb heel veel zin om dit op Het Nautilus in de praktijk te brengen!

 

Iris van der Meer

Ik ben Iris. Creatief, zorgzaam, stoer, lief, dapper, oplossingsgericht, positief, rechtdoorzee, scherp, grappig, tikkeltje eigenwijs, kritisch, betrokken, sociaal, enthousiast, gezellig en dol op taart! Ik houd van levend leren. Leren door en voor het leven. Mijn levensverhaal en ervaring binnen verschillende scholen, het speciaal onderwijs cluster 3, Freinetonderwijs en een samenwerkingsschool, hebben van mij de bevlogen leerkracht gemaakt die ik nu ben. Net als kinderen ontdek ik ook nog steeds vol verwondering dingen over mezelf en de wereld … Dat doe ik graag op de manier die het best bij mij past. De visie van Het Nautilus spreekt mij daarom enorm aan. Ik ben erg nieuwsgierig naar wat ieder kind beweegt en probeer daar op in te spelen. Wat boeit jou en waar word je enthousiast van? Als ik vervolgens voor een kind dié voorwaarden kan scheppen waardoor het op zijn manier kan uitblinken en trots is op zichzelf, dan heb ik het goed gedaan.

 

John Frouws

Mijn naam is John Frouws, 46 jaar, getrouwd en heb twee opgroeiende pubers. Ruim 15 jaar werk ik met veel plezier in het basisonderwijs. Mijn kracht ligt in creatieve oplossingen bedenken om kinderen te motiveren en uit te dagen. Dit geldt voor kinderen die moeite hebben met leren, maar ook voor kinderen die meer aankunnen. Ik zet kinderen aan het denken, laat ze dingen uitproberen en onderzoeken. Het gaat om nieuwsgierig maken. Dit proces is boeiend om te zien en het bevestigt hoe mooi het is om leraar te zijn. Door de bijna afgeronde Masteropleiding Talentontwikkeling en Diversiteit aan de Hanzehogeschool ben ik bezig geweest met verschillende soorten onderzoeken gericht op eigenaarschap van het leren. Het Nautilus is een prachtige school waar kinderen zich op hun eigen tempo en eigen manier kunnen ontwikkelen. Ik mag onderdeel zijn van een fantastisch en professioneel team die deze uitdaging met hen aan wil gaan.

 

Jorien Osse

k ben Jorien en samen met mijn man en twee kinderen woon ik in ’t Zandt. Na het afronden van de Pabo in 1995 ben ik gaan werken in een kleuterklas met 42 kleuters in de Haagse Schilderswijk. Na een aantal jaren met veel plezier werken, zijn we naar Groningen verhuisd. Hier heb ik op verschillende scholen gewerkt (o.a. dalton). Daarna kreeg ik de kans om samen met een aantal bevlogen mensen het onderwijs op de Leonardoschool in Delfzijl vorm te geven. Een geweldige tijd! Ik wil graag dat kinderen met plezier naar school gaan. Ik geniet van hun enthousiasme als ze dingen ontdekken en leren die ze echt interessant vinden en probeer zoveel mogelijk momenten te creëren om dit mogelijk te maken. Op Het Nautilus verwacht ik veel van deze mooie momenten. Ik kijk er naar uit om te starten.

 

Marloes Klompmaker

‘Met verwondering en nieuwsgierigheid jezelf en de wereld ontdekken…’ Deze quote zegt alles over Het Nautilus en heeft veel waarde voor kinderen, ouders en de leerkrachten. Mijn naam is Marloes Klompmaker, 26 jaar. Afgelopen jaren heb ik het lesgeven gecombineerd met het volgen van verschillende masters, waaronder de master Talentontwikkeling en Diversiteit. Daardoor ben ik anders naar onderwijs gaan kijken. Ik wil onderwijs vormgeven aan de hand van nieuwsgierigheid en enthousiasme. Ik zie het kind zoals het is en ondersteun het zo goed en passend mogelijk, zodat het zich gewaardeerd voelt en zich op zijn eigen tempo blijft ontwikkelen. Onderwijs waar het kind zich elke dag weer verwondert, waarin de kinderen en ik samen genieten van alles wat er te ontdekken valt in de wereld om ons heen. Het Nautilus wordt met grote zorgvuldigheid en gedrevenheid gevormd door een nieuwsgierig en gepassioneerd team. Ik ben er trots op dat ik daar onderdeel van mag uitmaken.

 

Rikste Hummel-Kuitert

Sinds ik bijna 20 jaar geleden voor het onderwijs koos, is er geen moment geweest waarop ik heb getwijfeld of dit de juiste keus voor mij is geweest. Ik ben Rikste Hummel, 41 jaar, moeder van twee kinderen en nog steeds gepassioneerd leerkracht in hart en nieren. De afgelopen zes jaar heb ik als wiskundedocent in het voortgezet onderwijs gewerkt, daarvoor 10 jaar als jenaplanstamgroepleider. Het plezier van de interactie met kinderen, ze écht leren kennen en ze zien groeien, vind ik het allermooiste van m’n werk. Een kind een stapje verder zien komen doordat ik hem of haar bij de hand neem, of juist een duwtje in de goede richting geef…. en hoe er dan kwartjes vallen en lichtjes aan gaan, vind ik prachtig om te zien. Op Het Nautilus de tijd en ruimte nemen om ieder kind juist die begeleiding te geven die hij of zij nodig heeft om verder te komen, lijkt me fantastisch. Ik heb er zin in!

 

Tineke Baas-Schipper

Leren met passie en enthousiasme, dat karakteriseert mij. Ik ben Tineke Baas-Schippers, getrouwd en moeder van drie zonen. Na zo'n tien jaar werken bij een bank heb ik een carrièreswitch gemaakt richting het basisonderwijs. Ik kwam terecht in het jenaplanonderwijs. Dat paste me als een jas. In de jenaplanvisie is ieder kind uniek, ieder kind heeft recht om zich te ontwikkelen en ieder kind ontwikkelt zich in samenwerking met anderen en de omgeving. Hiervan heb ik zelf ook volop gebruikgemaakt. Zodoende werd ik naast leerkracht, ook remedial teacher, rekenspecialist en kindercoach. Ik coach kinderen en jongeren met een oplossingsgerichte aanpak en stimuleer de ‘groeimindset’. Want met een groeimindset geloof je dat je jezelf kunt blijven verbeteren en ontwikkelen, je talenten zijn slechts het startpunt. Kinderen die vastlopen omdat ze leren moeilijk of juist erg makkelijk vinden, heb ik zo weer op weg geholpen. Het woord 'samen' vind ik erg belangrijk. Ieder kind moet zich thuisvoelen op school en in de groep.

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Door op ‘Akkoord’ te klikken of door te gaan met gebruik van de website ga je akkoord met het gebruik van deze cookies.


Of klik hier voor meer informatie.